Köp- och leveransvillkor

 

Dessa köp- och leveransvillkor gäller när du handlar hos oss.

Priser
Alla våra priser är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Betalningsalternativ
F.n. accepterar vi följande betalningssätt:

* Förskottsbetalning till Plusgiro. PlusGironummer: 65 23 48-4
  Ange ditt ordernummer i meddelanderutan vid betalning. Betalning måste göras inom 5 dagar, annars tas ordern bort     och varorna återgår till lagret.
  Du kan också betala kontant om du hämtar varan direkt hos oss.

  Vi arbetar på att få igång ytterligare betalningsmöjligheter!

Leveransområde
Webshopen levererar f.n. endast till Sverige.
Kunden ansvarar för att angiven leveransadress är riktig.

Om du vill handla och bor utanför Sverige och vill handla - beställ vår katalog.
Porto tillkommer. Ring sedan vår ordertelefon och beställ så får du också info om
frakt, hur du ska betala mm.

Fraktkostnad
Se under Fraktkostnader:

 

Leveranstid
Om vi har varan i lager:

Sverige; 1-3 dagar

Om vi måste beställa hem varan:

Sverige; 7-10 dagar
 

Om varan finns i lager eller inte framgår under respektive vara.
Vid förskottsbetalning skickas varorna, så fort betalningen är oss tillhanda.
En betalning tar numer endast en dag via PG och BG.

Förpackningar
Alla varor skickas i vadderade påsar, med undantag för större köp som inte får plats i sådan. Vi skickar då i kartong och skyddar varan/varorna med bubbelplast.

OBS! Om du returnerar varan, måste du packa på samma sätt, dvs i vadderad påse eller i kartong med bubbelplast.
 

Returrätt
Du har 14 dagars full returrätt på dina varor. Gäller endast obrutna förpackningar på hälso, kroppsvårds- och skönhetsprodukter. Smycken (och liknande produkter) går bra att returnera i bruten förpackning under förutsättning att varan är oskadad.
Vänligen skicka ett email till oss innan du skickar returen – du kan göra det här: Returer


Skicka returen till:
Charismatique
Thomas Dahlquist
Froms Väg 7
82023 Bergvik

Kunden står för returfrakten. Denna fraktavgift återbetalas ej och vid returer är kunden ansvarig om varan skadas eller kommer bort vid transport från kunden till av oss anvisad mottagare.

 

OBS! Glöm inte att skicka med kvittot/fakturan!.


Reklamationer
Om du får en vara som är trasig vid leverans – kontakta oss så får du vidare instruktioner. Om paketet är trasigt när du hämtar det på Posten ska du reklamera direkt till Posten. Lös då inte ut paketet! Om paketet du returnerat inte når oss så ska detta också reklameras hos Posten. Spara därför kvittot på försändelsen vid returer.

Falska beställningar
Det är förbjudet att använda falska uppgifter vid beställning. Vid alla registreringar registreras IP-numret och vi går vidare med ärendet vid behov.

Leveransförseningar
Vi ersätter inte direkt eller indirekt skada som vållats av att vi levererar senare än vad som avtalats.

Övrigt
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för eventuella tekniska såväl som typografiska felaktigheter, samt för slutförsäljning hos leverantören.

 

 

Butiken använder OpenCart
Charismatique © 2017